Sunday, November 14, 2010

Homemade Vanila Oreo Smoothie

I'm at home, and I'm bored to death. okay fine lah duduk rumah mestilah buat kerja rumah semua. tapi selepas itu? bosan.
So i made this Vanilla Oreo Smoothie, ini my sister in law la yg jumpa recipe dalam Women's Weekly, tapi originally recipe dia Raspberry Smoothie, I modify sikit since tak jumpa raspberry.
ini lah hasilnya :)

maaflah I orang kampung mana ada dslr bagaii. camera 2mp milik hp I je ada :)

Senang gila nak buat.
ni cara dia:


*150ml fullcream milk/lowfat milk

*few scoops of vanilla ice cream (ikut suka hati berapa banyak scoop u nk taruk :) )
*ice cubes
*2 teaspoons of susu pekat (nk bagi dia manis sikit)
*and half cup of natural yogurt.
beberapa keping oreo (i selalu taruk 4-5 keping, tapi tak ambil cream dia)

and u just blend together everything, and voila! dah siap :)

3 comments:

Nasrul Hanis said...

yummy. nampak sedap.

Imah Ims said...

narul! yess ini mmg sedap. silalah buat kt rumah noh!

Sayid Ann Ima said...

yummy looking
nice
X)